Waarmee kunnen we je helpen?

Hieronder hebben we een aantal veelgestelde vragen vermeld. Staat jouw vraag er niet tussen? We helpen je graag persoonlijk verder. Neem contact met ons op.

Welke werkzaamheden kan mijn hulp voor mij verrichten?
Onze hulpen kunnen heel veel voor jou doen. Bij de boeking kun je aangeven of je wilt dat jouw hulp komt schoonmaken, wassen, strijken of opruimen. Andere wensen? Geef ze op bij je boeking of bespreek het met je hulp.

Waar moet ik aan denken als mijn hulp voor het eerst bij mij thuis komt?
De eerste keer is het handig als je thuis bent, zodat je kennis kunt maken met je hulp en kunt bespreken wat er precies gedaan moet worden. Zorg verder voor een gezonde en veilige werkplek, en controleer of je schoonmaakmiddelen en -artikelen in huis hebt.

Welke schoonmaakartikelen moet ik in huis hebben als mijn hulp komt?
Wij raden aan om in ieder geval de volgende dingen in huis te hebben: stofzuiger, emmer, allesreiniger, sanitairreiniger, dweil, zwabber of mop, doekjes, (schuur)sponzen en een stofdoek of plumeau. Wil je dat je hulp de ramen doet? Denk dan ook aan een zeem en een wisser.   

Het klikt niet met mijn hulp, wat moet ik doen?
Geen probleem. Ziso biedt de klikgarantie. Als het niet klikt, garanderen wij je een andere hulp. Wij vinden het heel belangrijk dat je de hulp krijgt die bij je past. Neem contact met ons op via info@ziso.nl of 088-4003220. Je kunt ook zelf in je account de afspraak annuleren met verzoek om een andere hulp.

Zijn de hulpen bij Ziso in dienst?
Nee, wij werken volgens de Regeling dienstverlening aan huis. Jij als klant bent formeel de werkgever van de hulp. De rol van Ziso is die van bemiddelaar. Wij zijn de schakel tussen jou en je hulp. Lees hier meer over de Regeling dienstverlening aan huis.

Wie is er aansprakelijk als mijn hulp iets beschadigt in mijn huis?
In dit soort gevallen dien je een beroep te doen op jouw eigen aansprakelijkheidsverzekering. Indien de eigen verzekering niet of onvoldoende dekking heeft kan een beroep gedaan worden op de aanvullende verzekering die Ziso heeft afgesloten. Bij aanspraak op deze verzekering wordt een eigen risico van € 250 gehanteerd.

Wie is er aansprakelijk als mijn hulp zich bezeert in mijn huis?
In dit soort gevallen dien je een beroep te doen op jouw eigen aansprakelijkheidsverzekering. Indien de eigen verzekering niet of onvoldoende dekking heeft kan een beroep gedaan worden op de aanvullende verzekering die Ziso heeft afgesloten. Bij aanspraak op deze verzekering wordt een eigen risico van € 250 gehanteerd.

Wat zijn mijn rechten en plichten tegenover mijn hulp?
De hulp is bij jou in dienst via de Regeling dienstverlening aan huis. Dat betekent dat jouw hulp recht heeft op:

  • een veilige en gezonde werkplek;
  • het wettelijk minimumloon en 8% vakantiegeld;
  • doorbetaling bij vakantie;
  • doorbetaling bij ziekte, voor maximaal 6 weken;
  • een opzegtermijn van 1 maand. Voor jou als klant is dat 2 maanden.

Bij Ziso is dit allemaal goed geregeld. De doorbetaling en het vakantiegeld zijn verrekend in het uurtarief dat je betaalt. Lees hier meer over de Regeling Dienstverlening aan huis.

Kan ik met mijn bedrijf ook bij Ziso terecht?
Nee, Ziso is een initiatief van de Vierstroom voor particulieren. Voor bedrijven en zorginstellingen, verwijzen wij u graag door naar Vierstroom.

Heb je het antwoord niet gevonden of heb je nog hulp nodig? Neem dan contact met ons op 088-4003220.